Digital strategi til din virksomhed

Digital strategi for at opnå potentielle kunders opmærksomhed online, hvis du er i en branche med høj konkurrence? Hvilken digital strategi, er mest effektiv?

Du har en virksomhed, et digitalt koncept, eller måske er du bare interesseret i online marketing og konceptudvikling. Hvordan har du tænkt dig at sprede dine ideer og dit koncepts budskab ud online? Hvis du er i tvivl, så læs med her:

Digital strategi: Jo større en målgruppe online, desto flere konverteringer – Forkert!

Tidligere, i gamle dage, kunne dine ideer nå ud til kunder via mass marketing offline på TV, aviser, radio, bannerreklamer, mm. Det virkede fint i en tid, hvor mulighederne var begrænsede for den enkelte person og hvor der var langt mellem informationskilder. Faktisk skulle du ofte helt ned på et bibliotek, eller have fat i en telefonbog.

I dag bombarderes alle med informationen og vigtigst af alt – muligheder – online i deres privatliv og i deres arbejdsliv.

Hvad er den naturlige reaktion, når man bliver præsenteret for alt for mange muligheder og løsninger på ét konkret problem eller én forespørgsel? – Man lukker af og ignorerer alle udefrakommende input.

Og det er et problem, hvis du repræsenterer en forretning online ligesom alle mulige andre. I står over for samme problemstilling, og konkurrencen stiger fortsat, og sådan vil det være fra nu af.

Det er blevet alt for nemt for forbrugere at finde information og løsninger på konkrete søgeforespørgsler. Konkurrencen er enorm, og det har gjort, at vi nu lever i en ny digital tidsalder, hvor det handler om at tænke anderledes og mere specifikt, når man skal definere sin mål gruppe og sin forretning online.