Digital strategi: Sådan spreder du dit budskab online!

Digital strategi for at opnå potentielle kunders opmærksomhed online, hvis du er i en branche med høj konkurrence? Hvilken digital strategi, er mest effektiv?

Du har en virksomhed, et digitalt koncept, eller måske er du bare interesseret i online marketing og konceptudvikling. Hvordan har du tænkt dig at sprede dine ideer og dit koncepts budskab ud online? Hvis du er i tvivl, så læs med her:

Digital strategi: Jo større en målgruppe online, desto flere konverteringer – Forkert!

Tidligere, i gamle dage, kunne dine ideer nå ud til kunder via mass marketing offline på TV, aviser, radio, bannerreklamer, mm. Det virkede fint i en tid, hvor mulighederne var begrænsede for den enkelte person og hvor der var langt mellem informationskilder. Faktisk skulle du ofte helt ned på et bibliotek, eller have fat i en telefonbog.

I dag bombarderes alle med informationen og vigtigst af alt – muligheder – online i deres privatliv og i deres arbejdsliv.

Hvad er den naturlige reaktion, når man bliver præsenteret for alt for mange muligheder og løsninger på ét konkret problem eller én forespørgsel? – Man lukker af og ignorerer alle udefrakommende input.

Og det er et problem, hvis du repræsenterer en forretning online ligesom alle mulige andre. I står over for samme problemstilling, og konkurrencen stiger fortsat, og sådan vil det være fra nu af.

Det er blevet alt for nemt for forbrugere at finde information og løsninger på konkrete søgeforespørgsler. Konkurrencen er enorm, og det har gjort, at vi nu lever i en ny digital tidsalder, hvor det handler om at tænke anderledes og mere specifikt, når man skal definere sin mål gruppe og sin forretning online.

Hvad er løsningen på disse forhold med høj online konkurrence?

Løsningen kan kort sagt beskrives med to konkrete ord: Differentiering og værdiskabelse.

Tænk anderledes og differentier din service så meget som muligt, når du begår dig online. Der er to måde at konkurrere på på Google organisk, og umiddelbart ved jeg godt, hvilken en, jeg ville vælge som webshop eller online forretning:

  1. Du kan enten hoppe ud i det dybe vand, hvor de færreste kan bunde online. Markedsfør dig præcis ligesom alle andre – bare bedre end alle andre. Det er en never ending proces, og konkurrencen vil være så høj, at en nogenlunde ROI vil være yderst svær at hive hjem.
  2. Eller, du kan differentiere dit budskab og markedsføre dig specifikt til folk, som rent faktisk deler dine værdier på forhold.

Folk søger specifikt på Google nu, og det har ændret måden man skal tænke markedsføring på i forhold til tidligere, hvor internettet ikke var så integreret en del af folk liv og hverdag 24/7.

Fokuser på at gøre dit budskab bemærkelsesværdigt! Specialiser dig og differentier dig – Det er måden hvorpå du vil slå igennem på Google.

Hvis du ikke ved, hvor det vil være strategisk smartest at skærpe fokus for din virksomhed i forhold til online markedsføring, så kan det hjælpe at udarbejde en grundig markedsundersøgelse som indbefatter søgeordsanalyse.

Det er altafgørende, at du specialiserer dig i den rigtige retning, hvor du kan finde en potentiel konverteringsparat målgruppe. Det kan måles, og det skal undersøges!

Det er selvfølgelig noget vi kan hjælpe dig med.

 

 

Lad os hjælpe dig med en markedsundersøgelse

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *